Alma Media on 5.3.2021. sopinut Otava-konsernin kanssa yrityskaupasta, jolla Nettix Oy:n osakekanta ja liiketoiminta sekä yhtiön henkilöstö siirtyvät Alma Mediaan. Liiketoiminta siirtyy Alma Media Oyj:öön huhtikuun alussa.
Nettixin liiketoiminta käsittää Suomen johtavat markkinapaikat, joihin kuuluvat mm. Nettiauto, Nettimoto, Nettivene, Nettikone, Nettikaravaani ja Nettimökki. Lisäksi Nettixiin kuuluu kone-ja kuljetusalan johtava ammattimedia Konepörssi sekä uutispalvelu Ampparit.
Almassa on perustettu uusi Alma Consumer -segmentti, jonka tunnetuimpia brändejä ovat mm. Iltalehti, Etuovi.com ja Autotalli.com. Nettix palveluineen tullaan liittämään yrityskaupan myötä osaksi Alma Consumer -segmenttiä.
”Uuden kokonaisuuden vahva tahtotila on helpottaa asiakkaidemme arkea, tarjota yhä kilpailukykyisempiä palveluita ja edelleen syventää yhteistyötä alalla. Toivomme olevamme paras kotimainen kumppani toimialan yrityksille. Palvelulupauksemme on sujuvoittaa kaupankäynnin prosesseja digitalisoituvassa maailmassa. Datan avulla tulemme tarjoamaan entistä parempia mahdollisuuksia markkinointiin”, sanoo Jaakko Haapakangas, Nettixin johtaja.
Nettix ja Alma tarjoavat alansa johtavia digitaalisia kuluttajapalveluita. Nyt yhdessä palvelut kattavat entistä paremmin kysynnän ja tarjonnan sekä muodostavat ainutlaatuisen kokonaisuuden palvelemaan kotitalouksia elämän keskeisimmissä investoinneissa. Uusi kokonaisuus tarjoaa kumppaniyrityksille myös uusia liiketoimintamahdollisuuksia esimerkiksi vuokraus- ja leasing-palveluissa.
Yrityskaupan myötä Alma Consumer -segmentin toimialakohtainen erityisosaaminen vahvistuu, teknologinen kehitys ja digitaalisen median tavoittavuus paranee. Suuremman organisaation ja laajemman tuotevalikoiman avulla pystymme auttamaan asiakkaitamme menestymään.
Lisätietoja:
Jaakko Haapakangas
Johtaja
Nettix Oy
040 504 5240
[email protected]