Organisaatiomuutoksia Autoilun ja liikkumisen liiketoiminta-alueella

3.5.2022 | Tiedotteet


Kuluttajamediaan, digitaalisiin markkinapaikkoihin ja palveluihin keskittyvän Alma Median Alma Consumerin autoilun ja liikkumisen liiketoiminta-alueen johtajaksi on nimitetty KTM Heikki Huttunen. Liiketoiminta-aluetta johtanut Jaakko Haapakangas jättää yhtiön.


Heikki Huttunen on aikaisemmin vastannut Alma Consumerin asumisen liiketoiminnasta ja vertailu- ja jakamistalouden palveluista. Ennen nykyistä tehtäväänsä Heikki Huttunen toimi toimitusjohtajana Alma Mediapartnersissa, jonka autoilun järjestelmäliiketoiminta, Tukkuautot ja Autotalli.com ovat nyt osa autoilun ja liikkumisen liiketoiminta-aluetta.

– Kiitän Jaakkoa lämpimästi hänen tekemästään työstä Alma Consumerissa. Olemme onnistuneet hyvin Nettix-palveluiden integroimisessa osaksi Alma Median liiketoimintaa, missä Jaakon asiantuntemus ja osaaminen autoilun markkinapaikkaliiketoiminnasta on auttanut paljon. Uskomme liiketoiminnan olevan nyt hyvällä tiellä, kun liikkumisen palveluiden ja autoilun ekosysteemin digitalisoituminen kiihtyy edelleen lähivuosina ja kaupankäynti jatkaa siirtymistään digitaalisille markkinapaikoille, sanoo Alma Media Consumerin liiketoimintajohtaja Kari Kivelä.

– Pitkä työrupeama päättyi tältä osin kuun vaihteeseen. Olen saanut työskennellä Suomen johtavien markkinapaikkojen ja uutispalveluiden kanssa vuosia. Nettix Oy:n yrityskauppa Otavasta Alma Mediaan saavutti viimeisen vaiheensa, jossa Nettix Oy sulautettiin 30.4. Alma Media Suomi Oy:öön. Samalla päättyi minun työsuhteeni. Kiitän asiakkaitamme sekä kaikkia työkavereita vuosien varrelta niin omassa porukassa kuin verkostossa. Olemme tehneet todella hyvää liiketoimintaa ja se saa nyt arvoisensa jatkon osana Alman media- ja markkinapaikkakokonaisuutta, sanoo Jaakko Haapakangas.

Alma Consumerin organisaatiouudistukset ja uudet johtamisen vastuualueet astuvat voimaan 4.5.2022.

Alma Consumerin tavoite on edistää digitaalista asiointia, vahvistaa kuluttajamediaa sekä median ja palvelujen mainosratkaisuja. Huhtikuussa 2021 segmentin liiketoimintaan liitettiin Nettix Oy, jonka mukana Alma Median tuoteperheeseen liittyivät muun muassa Suomen johtavat moottorialan markkinapaikat Nettiauto, Nettikone ja Nettimoto, kone- ja kuljetusalan johtava ammattimedia Konepörssi sekä uutispalvelu Ampparit.

Lue lisää Alma Media Oyj:n lehdistötiedotteesta.

Lisätietoja:
Kari Kivelä, Johtaja, Alma Consumer puh. 010 665 2032